GREEN NCAP ГИ ОБЈАВИ РЕЗУЛТАТИТЕ ЗА ДВА НОВИ КИНЕСКИ ЕЛЕКТРИЧНИ АВТОМОБИЛИ, ЕДЕН ОД BYD И ДРУГ ОД ORA, КОИ НЕОДАМНА БЕА ПРЕТСТАВЕНИ НА ЕВРОПСКИОТ ПАЗАР. ОВИЕ ДВЕ ВОЗИЛА ГИ ПОСТИГНУВААТ НАЈВИСОКИТЕ РЕЗУЛТАТИ НА GREEN NCAP ВО ОЦЕНУВАЊЕТО
Green NCAP, исто така, објавува нови резултати за возилата со дизел и бензински погонски агрегати произведени од етаблираните европски производители Mercedes-Benz, Audi, Škoda и Dacia – покажувајќи дека напредокот е сè уште можен и може да се испорача во потрадиционалната технологија на мотори. Последен во ова издание е Ford Ranger Raptor, пик-ап камион кој често се користи како семејно „корисно“ возило.
Најновото издание претставува автомобили од различни класи и типови на погон од мали семејни автомобили, преку извршни лимузини, до пик-ап возила; и од чисто електрични, преку хибридни, до големи бензински и дизел погонски единици. Сите тестирани автомобили ја поминаа најсеопфатната европска серија на лабораториски и патни тестирања засновани на еколошки перформанси. Резултатите мерењата кои вклучуваат регулирани и нерегулирани параметри – се сумирани преку три важни индекси: чист воздух, енергетска ефикасност и ослободување на стакленички гасови. За лесна споредба помеѓу возилата, оценките се движат од 0 до 10, колку поголема, толку е подобар резултат.
„Некои од тестираните возила јасно ги демонстрираат достигнувањата на индустријата во потрагата по почисти и помалку штетни автомобили за климата, дури и ако сè уште се напојувани со конвенционални мотори. Со такви резултати, претстојната регулатива за Евро 7 не треба да биде голем предизвик за производителите на најдобрите изведувачи на денешницата. И високите резултати на кинеските новодојденци со пет ѕвезди покажуваат дека се подготвени да се натпреваруваат за удел на пазарот.“ – изјави д-р Александар Дамјанов, технички менаџер на Green NCAP.
Кинескиот BYD беше топ продавач во светот на електрични и plug-in хибридни возила минатата година, но е сè уште релативно непознат бренд во Европа денес. Ова веројатно брзо ќе се промени бидејќи BYD во моментов носи низа конкурентни електрични модели на пазарот, вклучувајќи го и минатогодишниот ATTO 3, компактен SUV (спортско корисно возило) со максимална моќност од 150 kW и капацитет на батеријата од 60 kWh. Во тестовите на Green NCAP, се истакна ниската потрошувачка на енергија на автомобилот во студени временски услови. Ова се должи на неговиот добро дизајниран систем за греење, кој користи топлинска пумпа и низа различни извори на отпадна топлина за да го обезбеди вистинското ниво на удобност во кабината. Излезната ефикасност од мрежа до батерија на возилото од 87%, од друга страна, е просечна и можеби би била поголема со оптимизиран полнач и однесување на полнење/празнење на батериите. Генерално, BYD ATTO 3 останува одличен избор на електричен автомобил, постигнувајќи просечен резултат од 97% и 5 зелени ѕвезди.
Кинескиот производител Great Wall Motors, не помалку амбициозен, го произведува ORA Funky Cat, кој даде сличен робустен резултат на Green NCAP тестовите. ORA Funky Cat е компактно семејно возило со целосно електричен погон, максимална моќност од 126 kW и капацитет на батеријата од 63 kWh. За разлика од ATTO 3, неговиот излез од мрежа до батерија е импресивни 93,2%, бројка што претходно не била забележана во Green NCAP тестирањето. Ова му овозможува на автомобилот да ги намали вредностите на вкупната потрошувачка и оттука, со просечен резултат од 97%, ORA Funky Cat удобно постигнува и 5 зелени ѕвезди.
Но, на пазарот има повеќе иновации за еколошките перформанси отколку само електрификацијата со батерии. Green NCAP го тестираше Mercedes-Benz E300d 4MATIC, кој доаѓа опремен со дволитарски дизел мотор. Овој автомобил, со оглед на неговата тежина и големина, навистина ја користи ефикасноста на неговиот дизел погон, кој е поддржан од 48 V благ хибриден систем, но високите емисии на стакленички гасови не се доволни за резултат подобар од 1,9 од 10 во овој дел од оценувањето. Сепак, најголемото достигнување на инженерите на Мерцедес е видливо во Индексот на чист воздух: со резултат 9,3 од 10, во дизел-класата станува автомобилот со согорување со најмалку загадување што Green NCAP го тестирал досега. Автомобилот заработува просечен резултат од 50% и 3 зелени ѕвезди.
Audi A6 50 TDI quattro е целосна извршна лимузина и е тестирана со трилитарски турбо дизел мотор, обезбедувајќи максимална моќност од 210 kW. Користејќи фосилни горива, има ограничен потенцијал за минимизирање на емисиите на стакленички гасови. Сепак, неговиот дизел погон е поефикасен од неговиот бензински колега. Неговата висока маса од два тона, исто така, го отежнува одржувањето на потрошувачката и емисијата на CO2 ниски. Перформансите на автомобилот во Индексот за чист воздух се импресивни, демонстрирајќи невообичаено ниски емисии на честички и одлична контрола на другите загадувачи во целина. За жал, неговите емисии значително се зголемуваат над праговите за бруто надминување на Green NCAP во автопатски услови. Севкупно, 50 TDI quattro постигнува просечен резултат од 37% и 2 зелени ѕвезди.
Škoda Kamiq е компактен SUV со еднолитарски турбо бензински мотор. Поради севкупните добри резултати, автомобилот се квалификува за дополнително тестирање на робусноста под попредизвикувачки услови. Индексот на енергетска ефикасност од 5,2 е сосема заслужен, но дополнителната електрична поддршка може дополнително да ги подобри бројките за потрошувачка и соодветните емисии на CO2. Kamiq добива 3,8 од максималните 10 во Индексот на стакленички гасови. Севкупно, Škoda ги завршува тестовите на Green NCAP со просечен резултат од 53% и лесно собира 3 зелени ѕвезди.
Моделот од 2023 година на Dacia Jogger Hybrid е опремен со 1,6 литарски атмосферски бензинец, електричен влечен мотор и автоматски менувач. Ова е повеќенаменско возило насочено кон купувачите кои бараат секојдневен комфор, функционалност и простор по прифатлива цена. Хибридниот погонски агрегат на Jogger изгледа особено посакуван избор и навистина дава достојни вредности на потрошувачката на гориво – бројката од 4,6 l/100 km е вообичаена за комбинирано патување во реалниот свет. Автомобилот постигнува нешто над просекот во Индексот за чист воздух, каде што резултатите би можеле да се подобрат со подобра контрола на честичките и CO и поцврсти перформанси при студени временски услови. Добар вкупен изведувач, Џогер добива просечен резултат од 51% и собира 3 зелени ѕвезди.
Ford Ranger Raptor е пик-ап камион со трилитарски твин-турбо V6 бензински мотор. Тој е одобрен како комерцијално возило и затоа не треба да ги исполнува истите строги законски барања како обичен патнички автомобил. Пик-ап камионите не се ни приближно вообичаени во Европа како што се во САД и Австралија, но тие остануваат популарен избор како семејно „корисно“ возило за лојален сегмент на пазарот. Поради високата потрошувачка и емисиите на CO2, тој не добива поени во индексите за енергетска ефикасност и стакленички гасови. Неговите перформанси во Индексот за чист воздух се просечни, оставајќи простор за подобрување на емисиите на честички и излезот на амонијак (NH3), но, особено, на емисиите на CO при услови на голема побарувачка на енергија. Овие резултати го прикажуваат автомобилот со Индекс на чист воздух од 3,5 од 10. Raptor завршува со просечен резултат од 11% и добива само 1 зелена ѕвезда.