ÖAMTC – ТЕСТ ЗА ЗИМСКИ ПНЕВМАТИЦИ ВО ДВЕ ДИМЕНЗИИ: 28 ПНЕВМАТИЦИ ЗА КОМПАКТНИ И СУВ ВОЗИЛА ОД СРЕДНА КЛАСА. ПОСТОЈАТ ЧЕТИРИ МОДЕЛИ НА ПНЕВМАТИЦИ ОД КОИ ДЕФИНИТИВНО ТРЕБА ДА СЕ ДРЖИТЕ НАСТРАНА И ДА ГИ ИЗБЕГНУВАТЕ.
Од Гинтер РАУЕКЕР
Во изминатиот период се случија брутални промени на времето, односно се виде како времето може наеднаш да се смени од една во друга крајност. Не само што водените маси беа неверојатни, туку и снежните врнежи на повисоките места не беа нормална појава. Поради тоа, сега треба добро и сериозно да размислите дали веќе сте подготвени за претстојната зимска сезона кога се во прашање пневматиците или дали треба да купите нов комплет зимски пневматици.
Австрискиот клуб ÖAMTC не само што ги тестира перформансите на пневматиците на суви, влажни и зимски патишта туку големо внимание му посветува и на друг важен критериум, а тоа е еколошкиот сегмент на пневматикот. Така, на пример, се оценуваат абразијата на пневматиците (која завршува во околината), одржливоста во производството и загадувачите во материјалите од кои се направени пневматиците.
СО ТЕСТОТ БЕА ОПФАТЕНИ ДВЕ ОД НАЈПРОДАВАНИТЕ ДИМЕНЗИИ НА ПНЕВМАТИЦИ
Од пневматиците што моментно се тестираат се испитуваат две од најважните големини. Димензија 205 на 16-инчни бандажи што одговараат на VW Golf, Toyota Corolla или Peugeot 308 и пневматиците со димензија 215 од 17 инчи погодни за теренци, како VW T-Roc, Hyundai Kona и Skoda Karoq, но може да се монтираат и на VW Touran или Peugeot 508. Совет: Кога станува збор за добиените резултати од поединечните модели на пневматици, треба да се земат предвид индивидуалните критериуми и да се споредат со вашите сопствени возачки навики. Ако ретко наидувате на вистински зимски услови за возење затоа што живеете во голем град, високиот рејтинг на пневматиците во зимски услови на возење не е врвен приоритет, но добрите перформанси на пневматиците во влажни услови на патиштата се од големо значење. И ако годишно не возите многу, лошата, односно малата километража на пневматиците не мора да биде критериум за нивно исклучување.
На перформансите на пневматиците во услови на влажни патишта им се дава најголема важност кога станува збор за безбедноста при возење. Статистички, тоа се случува многу почесто, за разлика од снежни услови.
Пневматиците се менуваат посебно – тест возачите не знаат кој модел на пневматик моментно е поставен на возилото.
ДИМЕНЗИЈА 205/55 R16: ЗА НИСКАТА СРЕДНА КЛАСА
Беа тестирани 12 модели на пневматици. Резултатот може грубо да се подели на третини – на врвот има три модели што ја постигнуваат оцената „добро“. Continental, Goodyear и Michelin се покажуваат како многу балансирани пневматици според сите критериуми. Тие немаат слабости на суви, влажни или зимски патишта. Покрај тоа, сите три модели на пневматици блескаат со голема предвидена километража. Continental го зазема првото место во однос на перформансите и ги поставувастандардите, особено на влажни и зимски патишта. Michelin ги покажува своите силни страни во еколошката рамнотежа: очекуваната километража е околу 53.000 километри, а абењето останува на ниско ниво.
Goodyear се наоѓа помеѓу Continental и Michelin во однос на безбедноста при возење и еколошките перформанси и затоа на табелата се наоѓа помеѓу овие два модела на пневматици.
Пневматиците од моделите Hankook, Dunlop, Nokian Tires и Falken се малку послаби на барем една патна површина и некои од нив немаат толку голема километража. Сепак, во зависност од вашиот возен профил, тие може да претставуваат алтернатива бидејќи не претставуваат безбедносен ризик и треба да прифатите само мали загуби во однос на удобноста или километражата. Hankook, на пример, нуди иста висока предвидена километража и исто толку мала абразија како Michelin, иако покажува мали слабости на влажни коловози. Zeetex, GT Radial, Vredestein и Pirelli имаат јасни слабости во возните карактеристики на барем една површина на патот, така што нивната оцена не оди подалеку од „доволно“, а Vredestein ја постигнува и најниската предвидена километража од сите тестирани модели на пневматици и тоа на околу 33.000 километри. Тоа се речиси 20.000 километри помалку од Michelin или Hankook. Моделот на пневматици Winrun е американска марка на пневматици за продажба на големо и дава многу слаби резултати на влажни патишта и истовремено не може да се справи со надолжните и страничните сили. Резултатот е рано и многу изразено подуправување или преуправување.
Тест за зимски пневматици 2024 година: Димензија 205/55 R16 | ||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Евалуација на критериуми | Continental Winter Contact TS870 |
Goodyear UltraGrip Performance 3 |
Michelin
Alpin 6 |
Hankook Winter I” cept RS3 |
Dunlop Winter
Sport 5 |
Nokian Tyres Snowproof 2 | Falken Eurowinter HSО2 | Zeetex WH 1000 | GT Radial
WinterPro2 Evo |
Vredestein
Wintrac |
Pirelli Cirtuarto Winter 2 | Winrun Winter-max A1 WR22 |
Ознаки на етикетата според производителот/ отпор при превртување/ адхезија при влага/надворешен звук |
C/B/B 70 dB | C/B/B 70 dB | C/B/A 69 dB | C/B/B 72 dB | C/B/B 71 dB | C/B/A 69 dB | D/B/A 69 dB | C/B/B 70 dB | E/B/B 70 dB | C/B/B 70 dB | C/B/A 69 dB | D/C/B 72 dB |
Оцена за безбедност при возење 70 % |
1,8 | 2,2 | 2,4 | 2,8 | 2,8 | 2,7 | 2,9 | 3,7 | 3,7 | 3,8 | 3,9 | 5,5 |
Сув терен 30 % | 2,0 | 2,5 | 2,5 | 2,3 | 2,8 | 2,6 | 1,9 | 3,6 | 3,7 | 3,8 | 3,9 | 2,5 |
Влажност 40 % | 1,9 | 2,2 | 2,5 | 2,8 | 2,5 | 2,4 | 2,5 | 3,7 | 3,2 | 2,6 | 2,5 | 5,5 |
Снег 30 % | 1,6 | 2,0 | 2,0 | 2,1 | 1,7 | 2,7 | 2,9 | 3,4 | 2,6 | 1,9 | 1,7 | 2,1 |
Еколошка рамнотежа 30 % | 2,3 | 2,1 | 2,0 | 2,0 | 2,2 | 2,9 | 2,6 | 2,6 | 3,0 | 3,3 | 3,2 | 2,7 |
Километража 40 % | 2,4 | 2,0 | 1,6 | 1,6 | 2,0 | 2,9 | 2,5 | 2,4 | 3,0 | 3,3 | 3,2 | 2,1 |
Абење на пневматиците 20 % | 1,8 | 1,7 | 1,4 | 1,4 | 1,7 | 1,9 | 2,2 | 2,2 | 2,2 | 2,2 | 2,5 | 1,9 |
Ефикасност 20 % | 2,1 | 2,0 | 2,1 | 2,1 | 1,9 | 2,0 | 2,2 | 2,6 | 2,3 | 2,0 | 2,3 | 2,7 |
Бучава 10 % | 2,9 | 2,7 | 3,2 | 3,2 | 3,4 | 3,2 | 3,0 | 2,9 | 3,1 | 2,9 | 3,2 | 3,5 |
Одржливост 10 % | 2,8 | 3,3 | 3,0 | 3,1 | 3,4 | 3,1 | 3,9 | 4,3 | 3,9 | 3,5 | 3,0 | 4,6 |
Вкупна оцена 100 % | 2,0 | 2,2 | 2,3 | 2,6 | 2,6 | 2,8 | 2,8 | 3,7 | 3,7 | 3,8 | 3,9 | 5,5 |
Препорака на ÖAMTC | **** | **** | **** | *** | *** | *** | *** | ** | ** | ** | ** | * |
ДИМЕНЗИЈА 215/55 R17 ЗА ТЕРЕНЦИ ОД ПОНИСКА СРЕДНА КЛАСА
Тестираните 16 модели на зимски пневматици покажаа позитивна слика на врвот, од една страна, но застрашувачка на дното на табелата, од друга страна. Најдобри пневматици се Goodyer, Dunlop и Vredestein. Ја постигнуваат оцената „добро“ и затоа добиваат јасна препорака. Но и овде вреди да се погледнат индивидуалните критериуми и карактеристики врз основа на вашиот личен профил на возење. Додека километражата на моделот Goodyear (предвидени 57.000 километри) и Dunlop (околу 53.000 километри) е многу висока, моделот Vredestein не може сосема да го следи овој критериум. За него тоа се само околу 41.000 километри. Сепак, во зимски услови на возење Vredestein е најдобар пневматик во сите полиња на тестирање. Покрај пристојните растојанија на сопирање и добрата тракција, тој нуди многу добро управување и многу добри резерви на лимитот. Semperit, Hankook, Continental и Pirelli се во средниот ред. Иако имаат мали слабости и недостатоци во однос на безбедноста при возење, сепак даваат добри резултати во однос на еколошките перформанси. Yokohama, Giti и Firestone не постигнуваат повеќе од задоволителен резултат и во однос на безбедноста при возење и во однос на еколошките перформанси. Сепак, овие седум модели на пневматици може да претставуваат прифатлива алтернатива доколку сте свесни за сите предности и слабости на секој поединечен модел.
Три модели на пневматици имаат само оцена „доволно“. На моделите Viking, Kumho и Maxxis им недостасува подобра вкупна оцена поради нивните слабости на суви патишта – затоа: нема препорака за нивно купување.
На длабокиот црвен крај на табелата со јасно видлива лоша оцена „не е доволно“ се наоѓаат три модели на пневматици чии перформанси се оценети како несоодветни. Triangle (кинески производител) и Davanti (марка на пневматици за продажба на големо од Велика Британија) имаат многу лоши перформанси на влажни коловози, но особено при ракување на влажни услови.
Помеѓу овие два модела на пневматици се наоѓа Kenda (тајвански производител на пневматици). Не нуди добри перформанси при влажни услови и не надминува адекватна оцена на суви патишта. Пред сè има лоши резултати кога е во прашање еколошката рамнотежа. Еден пневматик тежи неверојатни 12,4 кг, што ја прави 3,6 кг потешка од Goodyear. Во случај на цел комплет пневматици се добива речиси 15 кг дополнителна тежина. Моделот Kenda, исто така, не е убедлив во однос на потрошувачката на гориво: со 100 km/h е за 0,5 1/100 km повисока од најекономичниот пневматик на тест полето. Поголемата тежина доведува и до поголема потрошувачка дури и до 200 литри или повеќе во текот на животниот век на пневматикот.
Тест за зимски пневматици 2024 година: Димензија 215/55 R17 | ||||||||
|
||||||||
Евалуација на критериуми | Goodyear UltraGrip Performance 3 |
Dunlop Winter Sport 5 | Vredestein Wintrac Pro | Semperit Spesd-Grip 5 | Hankok Winter I” cept RS3 |
Continental WinterContact TS870 P |
Pirelli Cirtuarto Winter 2 |
Yokohama BluEarth- Winter V906 |
Ознаки на етикетата според производителот/ отпор при превртување/ адхезија при влага/надворешен звук |
C/C/B 71 dB | C/C/B 71 dB | C/B/B 72 dB | C/C/B 72 dB | C/B/B 72 dB | B/B/B 71 dB | C/B/B 71 dB | D/B/B 71 dB |
Оцена за безбедност при возење 70 % |
2,1 | 2,1 | 2,3 | 2,9 | 2,8 | 2,9 | 2,9 | 2,8 |
Сув терен 30 % | 2,2 | 2,0 | 2,5 | 2,9 | 2,8 | 2,9 | 2,9 | 2,1 |
Влажност 40 % | 2,2 | 2,0 | 2,5 | 2,4 | 2,5 | 2,3 | 2,1 | 2,4 |
Снег 30 % | 2,0 | 2,2 | 1,7 | 2,5 | 2,4 | 2,2 | 2,0 | 2,8 |
Еколошка рамнотежа 30 % | 1,7 | 2,1 | 2,6 | 1,9 | 2,2 | 2,3 | 2,4 | 3,1 |
Километража 40 % | 1,2 | 1,5 | 2,6 | 1,6 | 1,9 | 2,4 | 2,2 | 3,1 |
Абење на пневматиците 20 % | 1,7 | 2,1 | 2,2 | 1,8 | 1,7 | 2,0 | 2,3 | 3,0 |
Ефикасност 20 % |
1.3 | 2,3 | 1,9 | 1,7 | 2,2 | 1,8 | 2,2 | 2,8 |
Бучава 10 % | 2,9 | 3,2 | 2,9 | 2,9 | 3,1 | 2,9 | 2,9 | 3,2 |
Одржливост 10 % | 3,2 | 3,4 | 3,4 | 2,7 | 3,1 | 2,7 | 3,0 | 3,8 |
Вкупна оцена 100% | 2,0 | 2,1 | 2,4 | 2,6 | 2,6 | 2,7 | 3,0 | 2,9 |
Препорака на ÖAMTC | **** | **** | **** | *** | *** | *** | *** | *** |
Тест за зимски пневматици 2024 година: Димензија 215/55 R17 | ||||||||
Евалуација на критериуми | Giti Gitiwinter W2 | Firestone Winterhawk 4 | Viking WinTech | Kumho Winter kraft WP52 |
Maxxis Premitra Snow WP6 |
Triangle WinterX TW401 | Kenda Winter gen 2 KR501 |
Davanti Wintoura+ |
Ознаки на етикетата според производителот/ отпор при превртување/ адхезија при влага/надворешен звук |
C/B/A 69 dB | C/B/B 71 dB | D/C/B 72 dB | C/B/B 72 dB | C/B/B 70 dB | D/C/B 72 dB | D/B/A 68 dB | C/C/A 69 dB |
Оцена за безбедност при возење 70 % |
3,2 | 3,5 | 3,6 | 3,6 | 3,7 | 4,8 | 4,2 | 5,3 |
Сув терен 30 % | 2,7 | 3,5 | 3,6 | 3,6 | 3,7 | 2,7 | 4,2 | 3,1 |
Влажност 40 % | 2,5 | 2,2 | 3,1 | 2,8 | 2,9 | 4,8 | 3,5 | 5,3 |
Снег 30 % | 3,2 | 2,1 | 3,0 | 2,2 | 2,8 | 2,3 | 1,9 | 3,5 |
Еколошка рамнотежа 30 % | 2,8 | 2,9 | 1,8 | 2,6 | 2,6 | 3,0 | 4,9 | 3,1 |
Километража 40 % | 2,6 | 2,9 | 1,5 | 2,2 | 2,1 | 3,0 | 0,6 | 2,1 |
Абење на пневматиците 20 % | 2,6 | 2,6 | 1,7 | 2,2 | 2,0 | 1,8 | 1,8 | 2,5 |
Ефикасност 20 % |
2,6 | 1,9 | 1,5 | 2,6 | 2,6 | 2,2 | 4,9 | 3,1 |
Бучава 10 % | 2,7 | 2,9 | 3,4 | 3,0 | 2,8 | 3,0 | 2,7 | 2,9 |
Одржливост 10 % | 4,0 | 3,3 | 2,6 | 3,9 | 4,3 | 4,3 | 4,3 | 4,3 |
Вкупна оцена 100% | 3,1 | 3,3 | 3,6 | 3,6 | 3,7 | 4,8 | 4,9 | 5,3 |
Препорака на ÖAMTC | *** | *** | *** | ** | ** | * | * | * |
Оцената на ÖAMTC и рангирањето на моделите се заснова врз вкупната оцена што беше пресметана од евалуацијата на одредени поединечни критериуми. Доколку севкупната оцена е иста, рангирањето се врши по азбучен ред според името на производителот. Ефекти од удар: Ако оцената за безбедност при возење или влијание врз животната средина е помала од 3,5, вкупната оцена повеќе не може да биде подобра. Ако една од оцените во поткритериумот е полоша од 2,5, севкупниот главен критериум повеќе не може да биде подобар. Ако оцената е полоша од 4,5, оцените од повисоко ниво веќе не може да бидат подобри, вкупниот резултат е оцената „недоволно“. Евалуација на критериумите што ја мерат безбедноста при возење 70 %: суво 30 % (удобност при возење 40 %, безбедност при возење 40 %, сопирање 20 %), влажно 40 % (сопирање 30 %, надолжен аквапланинг 20 %, попречен аквапланинг 10 %, ракување 30 %. Странично насоки 10 %). Зима 30 % (снег за сопирање 25 %, стартен снег 15 %. Ракување со снег 40 %. Сопирање мраз 20 %). Еколошки биланс 30 %: Километража 40 %. Абење на пневматиците 20 %. Ефикасност 20 % (Тежина на пневматикот 50 %. Потрошувачка на гориво 50 %). Бучава 10 % (внатре 50 %, надвор 50 %). Одржливост 10 %. Индекс на брзина, димензија 205: H (210 km/h). Димензија 215:V (240 km/h) Индекс на носивост, димензија 205: 91 (615 kg). Димензија 215: 98 (750 кг)
Граници за оценката:
***** | **** | *** | ** | * |
0,6-1,5 | 1,6-2,5 | 2,6-3,5 | 3,6-4,5 | 4,6-5,5 |