На 21 јуни 2019 година, Заедничкиот истражувачки центар (ЈРЦ) на Европската комисија објави нов извештај кој ги анализира импликациите од автоматизираната, поврзаната, ниско јаглеродната и заедничката мобилност. Во извештајот се забележани промени во поглед на автоматизацијата, поврзувањето, декарбонизацијата и споделувањето, како можност за придвижување кон поефикасен, побезбеден, помалку загадувачки и попристапен транспортен систем.
Во рамките на извештајот, идентификувани беа два главни фактори за успех во секторот за патен транспорт:
Во извештајот беше потврдено дека патниот превоз ќе остане во ЕУ и ќе ја задржи својата доминантна улога. Во врска со иднината на патниот сообраќај, ЈРЦ предвидува раст од 16% на патниците во патниот превоз во периодот 2010-2030 година и зголемување од 30% за периодот 2010-2050 година.
Извештајот потврди дека транспортната технологија сама по себе нема да ги реши проблемите со тековниот транспортен систем. На пример, JRC изјави дека новите технологии сами по себе можат да го влошат сообраќајот со намалување на трошоците и зголемување на побарувачката, истовремено зголемувајќи ја севкупната употреба на енергија.
Дополнително, во извештајот се идентификувани предизвиците кои ќе треба да се надминат за да се создаде подобар систем за патен транспорт во иднина. На пример, до 2050 година експертите предвидуваат дека 84% од луѓето во Европа ќе живеат во урбаните средини, а луѓето над 60 години ќе сочинуваат една третина од населението. Како резултат на тоа, еден предизвиците е да се направи патен превоз инклузивен за секого.
На самото објавување на извештајот, во своето обраќање, Владимир Суха, генералниот директор на ЈРЦ, заклучи дека технологијата не е светиот грал на транспортот и дека се потребни големи промени во мобилноста.
Извор: ЈРЦ соопштение за јавност – Иднината на патниот транспорт – што ќе возиме, ако воопшто возиме