Тест на зимски гуми 2023-ЗИМАТА СИГУРНО НИ ДОАЃА

24/11/2023

САМО ДА НЕ ПРОЛИЗГУВАТЕ – ЌЕ ВИ ПОМОГНЕ ТЕСТОТ ЗА ЗИМСКИ ПНЕВМАТИЦИ НА ÖAMTC. ДВЕ ДИМЕНЗИИ ЗА КОМПАКТНИ АВТОМОБИЛИ И ТЕРЕНЦИ, 32 МОДЕЛИ НА ГУМИ, ТРИ ЦРВЕНИ КАРТОНИ

Од Гинтер РАУЕКЕР

Време е да го погледне профилот на складираните зимски гуми, или, пак, само посетете го вашиот доверлив продавач на гуми. Тестот за зимски пневматици од ÖAMTC и неговите партнерски клубови обезбедува ориентација во џунглата со пневматици.

Најважен критериум за безбедност при возење: однесување на влажни коловози.

 

За гумите за студената зимска сезона се поставува широк спектар на барања: Каква корист има доброто држење на снег и мраз ако перформансите на суви или влажни патишта едноставно не се на добро ниво? Но овде не се барани само сеопфатните својства на гумите. Дополнителен аспект претставува еколошкиот биланс, кој ÖAMTC го оценува од минатата година. Безбедноста при возењето и еколошката рамнотежа претставуваат процена со два столба, која сега првпат се користи при тековниот тест за зимски пневматици. Покрај досега собраните критериуми за оценување, како што се километражата, потрошувачката на гориво и бучавата, абењето на гумите (кое завршува во околината), исто така, во овој тест се оценуваат и одржливоста во производството и загадувачите во составот на гумите. Влијанието врз животната средина претставува 30 проценти од вкупната оценка.

Тест-возачите не знаат кој модел на гума моментно е поставен на автомобилот

 

ДИМЕНЗИЈА 205/60 R16 ЗА ТЕРЕНЦИ ОД ПОНИСКА СРЕДНА КЛАСА

Во основа, од оваа големина на гумата може да се извлече позитивен заклучок. Тест автомобилот, VW T-Roc, може безбедно да се вози и на сув и на влажен коловоз со седум модели на гуми оценети како „добри“, а перформансите во зимски услови, исто така, се во зелениот опсег. Четири модели на гуми постигнаа добри оценки и за безбедноста при возење и за еколошките перформанси: Dunlop, Michelin, Goodyear и Continental. Три модели на гуми не може да блеснат толку многу што се однесува до еколошкиот критериум: Hankook, Bridgestone и Firestone ја постигнуваат само вкупната оценка „добро“ само врз основа на процентуалната тежина. Оценките на сите три модели на гуми се намалени поради релативно малата километража што ја поминуваат во споредба со теренот за тестирање. Во бројки: за моделот Michelin постигната е километража од околу 53.000 километри, а Bridgestone има постигнато километража помалку од 35.000 километри.

Во зависност од вашиот личен профил на возење, треба да се земат предвид и индивидуалните критериуми. Секој што патува многу по автопат ќе се забавува со Dunlop и Michelin. И двете обезбедуваат добра повратна информација за воланот, имаат многу добра стабилност на права линија и прецизно ги спроведуваат сите движења на воланот.

На зимските патишта се издвојува Hankook, кој го постигна врвот на тестот под овие услови. BF-Goodrich, Fulda, Kleber, Falken, Barum Vredestein и Uniroyal постигнаа „задоволителна“ оцена. Сите седум модели на гуми не го надминаа задоволителниот рејтинг во однос на безбедноста при возење. Fulda се истакна со најголема километража на тестот – околу 56.000 километри што се очекуваат да ги помине.

ДВЕТЕ последни гуми може да се оценат само како „незадоволителни“: Lassa може да постигне добри оценки на влажни и суви патишта, но управувањето на снег е несоодветно, а Lassa, исто така, не постигнува задоволителни резултати во растојанието за сопирање и мерењата на влечење – надвор од резултатот. Со Austone е токму спротивното. Обезбедува најдобра ознака на теренот на патишта покриени со снег, но неговите својства на влажно едноставно не се совпаѓаат: има најдолги растојанија на сопирање на влажни патишта и најлоши својства за аквапланинг на теренот за тестирање.

 

Тест на зимски гуми 2023: Димензија 205/60 R16
Евалуација на критериуми Dunlop
Winter Sport 5
Michelin
Aplin 6
Goodyear
UltraGrip 9+
Continental
WinterContact
TS 870 P
Hankook
Winter i*cept RS3
Bridgestone
Blizzak LM 005
Firestone
Winterhawk 4
BFGoodrich
g-Force Winter 2
Ознаки на етикетата според
производителот/
отпор при превртување/
адхезија при влага/надворешен
звук
C/B/72 C/B/69 C/B/71 C/B/71 C/B/72 C/A/71 D/B/71 D/B/69
Оценка за безбедност при
возење 70 %
2,1 2,3 2,3 2,3 2,2 2,1 2,3 2,7
сув терен 30 % 1,9 2,0 2,5 2,5 2,5 2,5 2,5 2,5
влажност 40 % 2,2 2,4 2,1 2,2 2,2 1,8 2,0 2,7
снег 30 % 2,1 2,3 2,2 2,2 1,8 2,2 2,4 2,2
еколошка рамнотежа 30 % 2,3 2,0 2,4 2,5 2,8 3,1 3,0 2,4
километража 40 % 2,0 1,6 2,3 2,5 2,8 3,1 3,0 2,5
абење на гумите 20 % 2,1 1,5 2,3 2,2 2,2 2,6 2,8 1,7
ефикасност 20%
2,2 2,1 1,8 2,2 2,0 2,5 2,3 2,3
бучава 10%
3,3 3,1 2,8 2,8 3,0 3,1 2,8 3,0
 Вкупна оцена 10% 3,4 3,0 3,3 3,1 3,2 3,3 3,3 3,1
Вкупна оцена 100% 2,2 2,2 2,3 2,4 2,4 2,4 2,5 2,6
 Препорака на ÖAMTC **** **** **** **** **** **** **** ***

 

Тест на зимски гуми 2023: Димензија 205/60 R16
Евалуација на критериуми Faluda
Kristall Control
HP 2
Kleber
Krisalp HP 3
Falken
Eurowinter HS02
Barum
Polaris 5
Vredestein
Wintrac
Uniroyal
WinterExpert
Lassa
Snoways 4
Austone
Athena S P-901
Ознаки на етикетата според
производителот/
отпор при превртување/
адхезија при влага/надворешен
звук
C/B/72 D/B/69 D/B/69 D/C/72 C/B/70 D/B/72 D/B/69 D/D/72
Оценка за безбедност при
возење 70 %
2,9 3,0 3,1 3,4 3,4 3,3 5,2 5,3
сув терен 30 % 2,4 3,0 2,2 3,4 3,4 3,3 2,5 4,0
влажност 40 % 2,9 2,6 2,5 2,8 2,5 2,7 2,5 5,3
снег 30 % 2,5 2,4 3,1 2,6 2,2 2,5 5,2 1,7
еколошка рамнотежа 30 % 2,0 2,4 2,7 2,3 2,4 2,9 2,7 3,1
километража 40 % 1,3 2,5 2,5 2,1 2,3 2,9 2,5 2,7
абење на гумите 20 % 2,0 1,7 2,4 2,2 1,9 2,9 2,4 2,1
ефикасност 20%
1,9 2,4 2,6 1,9 2,2 2,2 2,6 3,1
бучава 10%
3,8 2,8 2,8 3,3 2,7 3,3 2,8 2,7
 Вкупна оцена 10% 3,3 3,1 4,1 3,1 3,5 3,1 3,8 4,3
Вкупна оцена 100% 2,6 2,8 3,0 3,1 3,1 3,2 5,2 5,3
 Препорака на ÖAMTC *** *** *** *** *** *** * *

 

Тест на зимски гуми 2023: Димензија 225/45 R17
Евалуација на критериуми Continental
WinterContact
TS870
Michelin
Aplin 6
Goodyear
UltraGrip 9
Performance +
Dunlop
Winter Sport 5
Vredestein
Wintrac Pro
Semperit
Speed-Grip 5
Hankook
Winter i*cept RS3
Giti
GitiWinter W2
Ознаки на етикетата според
производителот/
отпор при превртување/
адхезија при влага/надворешен
звук
C/B/70 D/B/69 D/B/72 D/C/72 D/B/72 D/B/72 D/B/72 D/B/71
Оценка за безбедност при
возење 70 %
2,0 2,3 2,3 2,6 2,7 2,8 2,7 2,6
сув терен 30 % 2,2 2,2 2,1 2,4 2,7 2,5 2,7 2,4
влажност 40 % 2,0 2,4 2,5 2,6 2,6 2,5 2,0 2,5
снег 30 % 1,9 2,2 2,2 1,9 2,5 2,8 2,1 2,6
еколошка рамнотежа 30 % 2,0 1,8 2,1 1,8 2,3 2,1 2,4 2,9
километража 40 % 1,3 0,9 1,5 0,9 1,9 1,4 2,2 2,6
абење на гумите 20 % 2,0 1,7 2,1 2,0 2,0 2,2 2,3 2,8
ефикасност 20%
2,2 2,3 1,8 1,7 2,5 2,3 2,3 2,7
бучава 10%
3,1 3,4 3,5 3,7 3,3 3,4 3,1 3,4
 Вкупна оцена 10% 3,1 3,0 3,3 3,3 3,5 3,1 3,1 4,1
Вкупна оцена 100% 2,0 2,2 2,2 2,4 2,6 2,6 2,6 2,7
 Препорака на ÖAMTC **** **** **** **** *** *** *** ***
Тест на зимски гуми 2023: Димензија 225/45 R17
Евалуација на критериуми Kumho
WinterCraft
WP 52
Apollo
Aspire XP
Winter
Nokian Tyres
Wr Snoproof
Pirelli
Cinturato
Winter 2
Yokohama
BluEarth-Winter
V906
Sava
Eskimo hp 2
Bridgestone
Blizzak LM 005
Kormoran
Snow
Ознаки на етикетата според
производителот/
отпор при превртување/
адхезија при влага/надворешен
звук
C/B/72 D/B/72 C/B/69 D/B/72 D/B/71 C/C/72 C/A/71 D/C/72
Оценка за безбедност при
возење 70 %
2,7 2,9 3,2 3,3 3,0 3,4 3,2 5,4
сув терен 30 % 2,7 2,7 3,0 3,3 2,9 3,4 2,3 3,9
влажност 40 % 2,7 2,4 3,2 2,4 2,4 3,2 1,7 5,4
снег 30 % 2,3 2,9 3,0 2,3 3,0 2,1 3,2 1,6
еколошка рамнотежа 30 % 2,8 2,6 2,4 2,2 2,9 2,2 3,1 2,0
километража 40 % 0,7 1,9 2,3 1,6 2,8 1,8 3,0 1,2
абење на гумите 20 % 1,8 2,2 2,1 2,3 2,6 2,4 3,1 1,9
ефикасност 20%
2,8 2,6 2,3 2,2 2,6 1,6 2,4 2,2
бучава 10%
3,0 3,8 3,1 3,3 3,4 3,9 3,4 3,9
 Вкупна оцена 10% 3,9 3,5 3,2 3,0 3,9 3,3 3,3 3,0
Вкупна оцена 100% 2,7 2,8 3,0 3,0 3,0 3,0 3,2 5,4
 Препорака на ÖAMTC *** *** *** *** *** *** *** *

 

РАЗЛИКАТА ПОМЕЃУ ДОБРИ И ЛОШИ ГУМИ КОРИСТЕЈЌИ ГО ПРИМЕРОТ НА „СОПИРАЊЕ НА ВЛАЖЕН АСФАЛТ “

 

Задача што секој може да ја направи во секојдневниот живот: При брзина од 80 км/ч на влажни коловози, неопходно е ненадејно итно сопирање. Со Bridgestone, тест автомобилот запира по 35,2 м, а со Austone VW Golf запирањето трае 10,4 м подолго. Но тоа е само половина од вистината. Графиката покажува: На местото каде што тест автомобилот со гуми Bridgestone застанува, со Austone автомобилот сè уште се движи со брзина од речиси 40 км/ч.

 

***** **** *** ** *
0,6-1,5 1,6-2,5 2,6-3,5 3,6-4,5 4,6-5,5

 

ДИМЕНЗИЈА 225/45 R17 ЗА КОМПАКТНИ АВТОМОБИЛИ ОД ПОНИСКАТА СРЕДНА КЛАСА

Во тестираната поголема димензија, предностите на процената со два столба стануваат јасни. На прв поглед од четирите гуми оценети како „добри“ може да се види дека Continental е на исто високо ниво и во однос на безбедносните и во однос на еколошките перформанси. Благодарение на многу високата предвидена километража и најниската абразија, Michelin обезбедува најдобра ознака во еколошката рамнотежа, на исто ниво со Dunlop. Кога станува збор за безбедноста при возење, Goodyear е на исто ниво со Michelin. Иако има најниска километража помеѓу првите четири, тој добива поени во однос на тежината и потрошувачката на гориво. Кај Dunlop се гледа дека има мали слабости во однос на безбедноста, во однос на другите добри гуми, особено на влажен коловоз.

Благодарение на добрите оценки за километражата и еколошките перформанси, ја обезбедува и оценката „добро“.

Единаесет гуми беа оценети како „задоволителни“. Вашиот сопствен возачки профил може да влезе во игра бидејќи има гуми со мали слабости или на суви или влажни или на зимски патишта, но сепак се добри во однос на еколошките перформанси. Меѓу нив е и Semperit, кој е слаб на зимски патишта, или Hankook, кој е слаб на суви патишта Vredestein работи добро во однос на еколошките перформанси, но покажува мали слабости и на суви и на влажни коловози. Giti, Kumho и Apollo ја пропуштаат добрата оценка за безбедност при возење и еколошки перформанси, иако во некои случаи само за многу малку. Затоа мора да се прифатат недостатоците и во двете области. Nokian, Pirelli и Sava постигнуваат добар резултат во однос на еколошките перформанси (на сите им се предвидува голема километража), но малку повеќе се претпазливи за нивната слабост во безбедноста при возење. Yokohama и Bridgestone не само што пропуштаат добар резултат во однос на безбедноста при возење поради нивните слабости на зимски патишта, туку и не постигнуваат повеќе од задоволителен резултат во однос на еколошките перформанси. Bridgestone не само што мора да се задоволи со најниски перформанси на снежни услови на тестот, туку е и на дното според километражата – за него се предвидени околу 36.000 километри. За споредба: Kumho, како најдобар во полето за тестирање, успева речиси двојно подолго околу 64.000 километри.

НА КРАЈОТ ОД тестот ќе го најдете Kormoran. Покрај најлошите перформанси на суво (мали повратни информации за воланот, задоцнет одговор на движењата на воланот и рано, сериозно преуправување при ненадејни маневри за избегнување), исто така, ги дава и најлошите својства и резултати на влажни услови на теренот за тестирање. Тестното возило, како и Kormoran, има најдолги растојанија за сопирање на влажен асфалт. На местото каде што веќе стои VW Golf со гумите Hankook, Golf со гумите Kormoran поминува со 36 km/h или, уште полошо, удира во пречка. Kormoran јасно покажува дека не е доволно зимската гума едноставно да се претстави добро на снег. Карактеристиките на возење на суви или влажни коловози се исто толку важни.

ЗИМСКА ОПРЕМА

Од 1 НОЕМВРИ ДО 15 АПРИЛ е периодот во кој во Австрија се применува ситуационата зимска опрема за автомобили. Во зимски услови на возење, зимските гуми мора да се монтираат на сите четири тркала што се означени со „M+S“ или симболот на снегулката и имаат најмалку четири милиметри шари на гумата. Ова важи и за гумите за сите сезони. Обично непрактична алтернатива се синџирите за снег на погонските тркала, но тие може да се користат само кога има континуиран снег на патот.

 

Превземено од ÖAMTC

ПОВРЗАНИ СТАТИИ