ÖAMTC тестираше пет електрични скутери. Најдобро технички убедлив е најскапиот модел, но сепак и за најевтиниот може да се каже дека не е толку лош. Во средина се сместува Torrot Muvi што се вбројува во групата скутери за брз и лесен пат.
Во врска со споредувањето би започнале со приказната многу поодамна и подлабоко – пред сè, со велосипедите. Во Австрија, во 2018 година секој трет новопродаден велосипед беше електричен, велоси- пед со електромотор.
Пред неколку години овој развој за многумина беше несфатлив, но денес тој бум е пред нас и општо е прифатен. Причините за овој бум се повеќекратни и успехот се должи на повеќе критериуми – одење пешки, далечината и атрактивната цена што се нуди на пазарот.
Но овде станува збор за електричен скутер или за? Да, точно така и со тоа го затвораме кругот. Динамичниот развој на техниката и прифаќањето на сè она што го нуди, па дури и превозно средство на две тркала е нешто што се повторува. Навистина, да тоа не треба да нè зачудува. Електричните скутери со нивните цени се достапни за широка потрошувачка и со тоа стануваат сè поатрактивни. На пример, цените се околу 700 евра и тоа се цени што се појавуваат насекаде на национално ниво.
ДРАГИ ЧИТАТЕЛИ овој тест подолу е еден сегмент од моментната ситуација на понуда за скутери. Зошто? Бидејќи не е прикажан во класични категории (моќност, потрошувачка, време на полнење, постигнување), туку се проверени ефикасноста и квалитетот на фаровите.
Кај KUMPAN 1954 RI се забележува голема слабост кај светлината на фаровите што на отворен пат е едвај видлива и поради тоа ја заработи најслабата оценка.
NIU NIS – е со подобра оценка бидејќи располага со добри перформанси во полето на постигнувањето, цената и долгото време на полнење.
TORROT MUVI – овде станува збор за цивилната варијанта што се сретнува во Виена и во Грац. Но голем минус за овој тип е слабото осветлување и тешкото искачување. А голем плус е модуларниот систем на полнење и сериски комбинираниот систем на сопирање.
UNI SCOOTER CLASSIC – е најповолниот скутер што, според тестот, има најмала потрошувачка на струја и модуларен систем на полнење. Во негативното поле се вбројуваат квалитетот на материјалот, слабата моќност на сопирање и недостигот од екран на поминати километри.
VESPA ELETTRICA – е победник на тестот. Скутер што има кратко време на полнење, лед – осветлување, апликација за поврзување и удобно поставување на возилото. Но голем минус е високата цена и цврсто поставениот акумулатор.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Назив | Piaggio Vespa
Elettrica |
Niu N1S | Torrot Muvi | Unu Scooter Classic | Kumpan 1954 RI |
Основна цена во евра | 6.690,- | 2.749,- | 4.799,- | 2.399,- | 4.999,- |
Број на акумулатори | 1 | 1 | 2 | 1** | 1*** |
Моќност (W) | 3.500 | 2.400 | 2.600 | 2.000 | 4.000 |
Вртежи (Nm) | 200 | 120 | 120 | K.A. | 150 |
Капацитет на батеријата (kWh) | 4,15 | 1,74 | 2,3 | 1,4 | 1,45 |
Вид на акумулатор | литиумски | литиумски | литиумски | литиумски | литиумски |
Шасија | еднопогонска – напред
стереоамортизација |
телескопска вилушка – напред
стереоамортизација |
телескопска вилушка – напред
моноамортизација |
телескопска вилушка – напред
моноамортизација |
телескопска вилушка – напред
моноамортизација |
Кочници | диск сопирачки – напред
кочници со барабан – позади |
диск сопирачки – напред
кочници со барабан – позади |
диск сопирачки – напред
кочници со барабан – позади |
диск сопирачки – напред
кочници со барабан – позади |
диск сопирачки – напред
кочници со барабан – позади |
Димензија на гуми | 110/70-12 напред 120/70-11 позади |
90/90-12 напред 120/70-12 позади |
90/80-16 90/80-16 |
3,0-10 50Ј 3,0-10 50Ј |
10/70-12 120/70-12 |
Тежина во празно (кг) | 130 | 92 | 92 | 72 | 94 |
Потрошувачка (kWh/100km) | 5,8 | 3,5 | 4,7 | 3,4 | 5,2 |
Постигнување (km) | 76 | 53 | 48 | 44 | 33 |
Траење на целосно полнење (h) | 3,8 | 8,5 | 4,5 | 6,2 | 5,5 |
Дневнa ефикасност | 2,3 | 2,4 | 3,4 | 3,1 | 4,6* |
Ергономија | 2,2 | 3,2 | 3,2 | 3,8 | 1,8 |
Погон | 2,3 | 3,4 | 3,2 | 3,5 | 3,2 |
Особености на возење | 3,1 | 3,5 | 3,3 | 3,5 | 2,6 |
Препорака од клубот | Добро | Доволно | Доволно | Доволно | Не задоволува |
Кумпан; Оценка за дневна ефикасност; ако оценката за осветлување е 4,6 или полоша тогаш е дадена оценка за осветлување за дневна ефикасност. Вкупна оценка; ако оценката е 4,6 или полоша, тогаш крајната оценка за осветлување е околу 0,5 подобра.
Препораката на ÖAMTC се темели на вкупната оценка која е добиена од измерените поединечни оценки. *Пресметка на вкупната оценка поради слабости во заштитата при несреќа. За целокупната оценка важи следново: 0,6-1,5 Одличен 1,6-2,5 Многу добар 2,6-3,5 Добар 3,6-4,5 Доволен 4,6-5,5 Недоволен
01 Ова го сметаме за добро; акумулатор што се вади и може сами да го полните дома. Тоа е можно кај Niu, Torrot, Uni и Kumpan.
02 Ова не го сметаме за добро; цврсто поставен акумулатор (исто како кај веспа) што има потреба од место за маркирање со можност за полнење.