СЕ ЧИНИ ДЕКА ВОДОРОДНИТЕ МОТОРИ БИ МОЖЕЛЕ ДА БИДАТ СЛЕДНАТА ГОЛЕМА РАБОТА ВО СВЕТОТ НА АВТОМОБИЛИТЕ. ДОДЕКА ЕЛЕКТРИЧНИТЕ ВОЗИЛА (ЕВ) БЕА ВО ЦЕНТАРОТ НА ВНИМАНИЕТО ВО НАПОРИТЕ ЗА НУЛТА ЕМИСИЈА НА ШТЕТНИ ГАСОВИ, АВТОМОБИЛИТЕ НА ВОДОРОД БЕА ВО СЕНКА
Компаниите за електрични возила имаат за цел да доминираат на пазарот до 2030 година, но водородните мотори земаат удел сега. Иако се слични на електричните, водородните доаѓаат со кул карактеристика наречена водородна горивна ќелија, која испушта само водена пареа. Ова им дава одлучувачка предност во конкуренцијата за најеколошки возење.
БМВ ПЛАНИРА ДА ЛАНСИРА АВТОМОБИЛИ НА ВОДОРОД ДО 2025 ГОДИНА
Во претстојната ера на транспорт, фокусот ќе биде на брзите перформанси, брзото полнење гориво и еколошките опции. Водородните мотори се појавуваат како потенцијален менувач на играта во автомобилската индустрија, усогласувајќи се со овие приоритети.
Само мал број производители активно ја развиваат оваа технологија за да го предводат патот кај возилата со погон на водород, а меѓу нив е и BMW.
Според извршниот директор на BMW, Оливер Зипс, водородните мотори ќе играат значајна улога во различни делови на светот на долг рок.
Водородно возило со горивни ќелии (HFCV) работи со мотор сличен на електрично возило со батерии, но користи куп горивни ќелии наместо батерија. Овие горивни ќелии комбинираат водород (H2) со кислород (O2) од воздухот за да произведат водена пареа и да генерираат електрична енергија. Поедноставно кажано, возилата со горивни ќелии се вид на хибриди наречени хибридни електрични возила со горивни ќелии (FCHEV).
Иако водородот е најзастапениот елемент во универзумот, тој обично не се наоѓа во чиста форма и често се комбинира со други елементи. Создавањето чист водород за возила вклучува енергетски интензивен процес за разградување соединенија, обично добиени од фосилни горива како природен гас.
BMW IX5 HYDROGEN
BMW треба да го претстави BMW iX5 Hydrogen, едно од трите возила на водороден погон што ќе се појават кај дилерите на BMW во 2024 година.
Овој еколошки SUV концепт е дизајниран да ја води електричната мобилност, фокусирајќи се на импресивни перформанси. За да се исполнат амбициозните цели за нула емисии на јаглерод во наредните децении потребни се различни обновливи извори на енергија за да се задоволи зголемената побарувачка за електрификација од страна на бизнисите, градовите и земјите.
Се очекува водородот да игра клучна улога во обликувањето на оваа иднина.
Најзанимлив беше моделот „и икс 5 хидроген“ со погон на горивни ќелии кој ги снабдува двата електромотори со електрична енергија чија вкупна силина изнесува 401КС . Ако резервоарот се полни со водород, тој процес не е подолг од три до четири минути, слично како при полнење класично течно гориво. И секако и „вижн ној класе“ беше присутен, автомобил кој ќе послужи како модел врз кој ќе се проектираат и создаваат идните автомобили на БМВ.
И покрај тоа што бројот на електрични автомобили рапидно се зголеми во последните три години, Меѓународната агенција за енергетика предвидува дека само 14% од возилата ќе бидат електрични до 2022 година. Понатаму, оваа бројка се очекува да се зголеми за уште 4% до крајот на 2023 година .
Има голема шанса автомобилите со водород да зграпчат дел од пазарот на автомобили, на кој моментално доминираат возила со високи емисии.
Производителите на водородни мотори треба да запомнат дека нема да има едно решение кое одговара на потребите за мобилност на сите ширум светот. Така, во иднина може да видиме различни алтернативни системи за возење коегзистираат.