ПАЛЕТАТА НА СПОРТСКИ ПНЕВМАТИЦИ ПОСТОЈАНО РАСТЕ. ТЕСТОТ НА ÖAMTC НА ЛЕТНИОТ ПНЕВМАТИК СО ДИМЕНЗИЈА 225/40 R18 ГО ПОКАЖУВА СЛЕДНОВО: БЕЗБЕДНОСНИТЕ РАЗЛИКИ ПОМЕЃУ МОДЕЛИТЕ НА ПНЕВМАТИЦИ МОЖЕ ДА БИДАТ ЕКСТРЕМНИ
Од Гинтер РАУЕКЕР
Автомобилските пневматици се кружни и црни. Но тоа повторно се само сличностите помеѓу различните модели на пневматици, како што покажува и тековниот тест на летните пневматици спроведен од ÖAMTC. Првпат два модела на пневматици успеаја да ја постигнат оцената „многу добро“ во исклучително тешката процена на безбедноста, при возење со различни модели на пневматици. Од другата страна на табелата со оцени, има еден модел на пневматик што дури претставува и реален безбедносен ризик. Ова не е претерување: екстремно лошите перформанси на овој пневматик на влажни патишта, всушност, се опасни.
За спортски компактни автомобили: Димензија 225/40 R18 Тестирана е димензијата 225/40 R18. Ова е популарна големина на пневматици за компактни возила. Со нискиот пресек (т.е. висината на пневматиците) од 40 проценти од ширината на пневматиците, навлегуваме во поспортскиот сегмент на пневматици. Возилото што го користевме за тестирање на различните модели на пневматици беше VW Golf. Пред сè, според резултатите дојдовме до позитивен заклучок од тековниот тест. Првпат два модела на тестирани пневматици постигнаа оцена „многу добро“, на тестот за безбедност при возење.
Kратки информации за содржината на тестот: Овде критериумите беа поставени многу високо пред многу години, а сè со цел сè уште да има простор за подобрување земајќи ги предвид идните технолошки достигнувања..
Continental SportContact 7 и Bridgestone Potenza Sport покажуваат одлични перформанси на суви коловози. Тие нудат високо ниво на зафатнина, одлична прецизност и апсолутно се безбедни, дури и за време на критичните маневри при возењето. Слична е ситуацијата и на влажни коловози: висок степен на притисок при управувањето и прецизно спроведување на командите за управување на возилото на патеката со влажен коловоз. Дополнително, двата пневматика нудат респектабилна предвидена километража од околу 43.000 km (Continental) или 50.000 km (Bridgestone).
Зад нив, девет пневматици добија вкупна оцена „добро“. M Michelin Pilot Sport 5 и Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 импресионираат со добри оцени за безбедност при возење и добри оцени во врска со еколошките перформанси. Vredestein Ultrac pro, Y okohama Advan Sport V107 и Firestone Firehawk Sport се убедливи во однос на безбедноста при возење, но губат поени со предвидената, но сепак задоволителна километража. Falken Azanis FK520 и Nexen N Fera Sport покажуваат мали слабости во удобноста при возење на суви патишта, но сепак обезбедуваат добри резултати во врска со кратките растојанија при сопирање. Dunlop Sport Maxx RT2 пропушта подобар резултат и пласман поради неговата поголема абразија.
Следните четири пневматици не постигнуваат ништо повеќе од задоволителен резултат во однос на безбедноста при возење, а исто така делумно и во однос на еколошките перформанси. Ceat Sport Drive има слабости при управување на влажни патишта, Kumho Ecsta PS71 покажува слабости при возење на суви патишта, но и на предвидената километража, а Nokien Tyres Рowerproof 1 исто така покажува слабости при управување на суви патишта. Giti Giti Sport S2 покажува најголем дефицит на влажни коловози, а исто така покажува и зголемена абразија.
Добиената оцена „доволно“ е доволно за Norauto Prevesys 4 и Ѕyron premium Performance. И двата покажуваат многу слаби перформанси на суви коловози. Тестираното возило е тешко прецизно да се управува, постојаните корекции со воланот се неопходни за постојани радиуси, а однесувањето на возилото во граничниот опсег, исто така, е многу напорно за возачот. Поради овој факт, не е препорачливо да се купуваат овие модели на пневматици, дури и ако тие нудат добри или задоволителни перформанси на влажни услови.
СЕГА СТАНУВА ОПАСНО: ПОСЛЕДНАТА ГУМА Апсолутно, на последно место според добиените резултати е Double Coin DC 100. Неговите вкупни перформанси може да се оценат само како „незадоволителни“. Тој модел на пневматици е многу слаб во однос на сите тестирани модели на пневматици кога станува збор за безбедноста при возење. На суви коловози покажува исто однесување како и двата модела на пневматици поставени пред него. На влажни патишта, според добиените резултати, сепак, тој е со километри зад претходните модели на пневматици. Неговите „перформанси“ се критични, а управувањето со нив е многу опасно. Тест автомобилот имаше долго растојание на сопирање на влажен коловоз при брзина од 80 km/h, односно пневматикот многу брзо се движи за време на аквапланинг и може да се вози само многу непрецизно преку патеката со влажен коловоз. Во принцип, пневматикот не нуди никакви дополнителни перформанси и резерви аквапланинг, и може да се вози само многу непрецизно преку патеката со влажен коловоз. Во принцип, гумата не.
Оценката на ÖAMTC и рангирањето на моделите на гуми се заснова на вкупната оценка, која беше пресметана и добиена од добиените индивидуални критериуми на тестираните гуми.
РАНГИРАЊЕ НА РЕЗУЛТАТИТЕ
Ако оценката за безбедност при возење или еколошки перформанси е полоша од 3.5, вкупната оцена не може да биде подобра. Ако една од оценките во подкритериумот е полоша од 2.5, главниот критериум не може да биде подобар. Ако оценката е полоша од 4.5, повисоките оценки не можат да бидат подобри. Целокупниот добиен резултат не е доволен.
КЛАСИФИЦИРАЊЕ НА КРИТЕРИУМИТЕ
Безбедност при возење 70%: суво 40% (удобност при возење 40%, ракување 40%, сопирање 20%), влажно 60% (сопирање 30%, надолжно аквапланинг 20%, попречно аквапланирање 10%, управување 30%, странично водење 10%).
Влијание врз животната средина 30%: километража 40%, абење на гумите 20%, ефикасност 20% (тежина на гумата 50%, потрошувачка на гориво 50%). Бучава 10% (внатрешен шум 50%, надворешен шум 50%), одржливост 10%. Индекс на носивост: сите 92 (630 kg/гума) Индекс на брзина: целиот индекс Y (300 km/h) освен Doublecoin DC-100 индекс W (270 km/h).
Тест на летни пневматици – 225/40 R18 | ||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Евалуација на критериуми | Continental Sport Contact 7 |
Bridgestone Potenza Sport |
Michelin Pilot Sport 5 | Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 |
Vredestein Ultrac Pro | Yokohama Advan Sport V107 |
Суво 40% | 1,2 | 1,3 | 2,1 | 1,9 | 1,6 | 1,5 |
Влажност 60% | 1,7 | 1,7 | 1,7 | 1,7 | 2,2 | 2,2 |
Безбедност при возење 70% | 1,5 | 1,5 | 1,9 | 1,8 | 2,0 | 1,9 |
Километражата 40% | 2,4 | 1,8 | 1,3 | 1,8 | 2,7 | 3,2 |
Абење на гуми 20% | 2,0 | 2,0 | 1,7 | 2,3 | 2,4 | 3,0 |
Ефикасност 20% | 2,2 | 2,8 | 2,2 | 2,1 | 2,7 | 2,7 |
Бучава 10% | 3,2 | 3,6 | 3,3 | 2,8 | 3,2 | 3,2 |
Одржливост 10% | 2,8 | 3,3 | 3,0 | 3,4 | 3,5 | 3,7 |
Оценка за еколошки перформанси 30% | 2,4 | 2,8 | 1,9 | 2,2 | 2,8 | 3,2 |
Вкупна оценка 100% | 1,8 | 1,9 | 1,9 | 1,9 | 2,2 | 2,3 |
Тест на летни пневматици – 225/40 R18 | ||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
Евалуација на критериуми | Firestone Firehawk Sport |
Falken Azenis FK520 | Dunlop Sport Maxx RT2 | Nexen N Fera Sport | Toyo Proxes Sport 2 | Ceat Sport Drive |
Суво 40% | 1,7 | 2,2 | 2,3 | 2,3 | 2,3 | 2,5 |
Влажност 60% | 2,2 | 2,5 | 2,1 | 2,4 | 2,1 | 3,0 |
Безбедност при возење 70% | 2,0 | 2,4 | 2,2 | 2,4 | 2,2 | 3,0 |
Километражата 40% | 3,2 | 2,2 | 2,6 | 2,4 | 3,0 | 2,3 |
Абење на гуми 20% | 2,6 | 1,9 | 2,9 | 2,3 | 2,7 | 2,5 |
Ефикасност 20% | 2,0 | 2,4 | 2,1 | 2,3 | 2,5 | 2,2 |
Бучава 10% | 3,2 | 2,8 | 3,2 | 2,7 | 3,1 | 3,1 |
Одржливост 10% | 3,3 | 3,9 | 3,3 | 3,3 | 4,0 | 4,2 |
Оценка за еколошки перформанси 30% | 3,2 | 2,4 | 2,9 | 2,5 | 3,0 | 2,6 |
Вкупна оценка 100% | 2,4 | 2,4 | 2,4 | 2,4 | 2,4 | 2,9 |
Тест на летни пневматици – 225/40 R18 | ||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Евалуација на критериуми | Kumho Ecsta PS71 | Nokian Tyres powerproof 1 |
Giti Giti Sport S2 | Norauto prevensys 4 | Syron Premium Performance |
Doublecoin DC-100 |
Суво 40% | 2,9 | 3,3 | 2,9 | 3,9 | 3,9 | 4,0 |
Влажност 60% | 1,8 | 2,4 | 3,1 | 2,4 | 3,1 | 5,5 |
Безбедност при возење 70% | 2,9 | 3,3 | 3,1 | 3,9 | 3,9 | 5,5 |
Километражата 40% | 3,0 | 2,5 | 3,3 | 2,3 | 2,6 | 0,6 |
Абење на гуми 20% | 2,7 | 2,1 | 3,1 | 2,5 | 2,4 | 1,3 |
Ефикасност 20% | 2,6 | 2,0 | 2,3 | 2,3 | 2,0 | 1,9 |
Бучава 10% | 3,3 | 3,5 | 2,9 | 2,9 | 3,3 | 2,9 |
Одржливост 10% | 3,9 | 3,6 | 3,8 | 2,8 | 4,2 | 4,5 |
Оценка за еколошки перформанси 30% | 3,0 | 2,5 | 3,3 | 2,5 | 2,7 | 1,6 |
Вкупна оценка | 2,9 | 3,1 | 3,2 | 3,9 | 3,9 | 5,5 |
Граници за оценката:
***** | **** | *** | ** | * |
0,6-1,5 | 1,6-2,5 | 2,6-3,5 | 3,6-4,5 | 4,6-5,5 |